Tuesday, June 21, 2011

cinta kristal

Firman Allah SWT, bermaksud :

"Jika kamu menolong (agama) Allah, nescaya Dia akan menolongmu dan meneguhkan kedudukanmu"

(Surah Muhammad, ayat 7)

Jodoh adalah perkara yang sudah ditetapkan oleh Allah yang maha Esa. Tetapi bagaimana kita mengetahui 

dia memang ditakdirkan untuk kita? Allah SWT mengurniakan manusia telinga untuk mendengar, mata untuk

melihat dan akal untuk berfikir. Jadi gunakan sebaik-baiknya bagi mengungkapkan rahsia cinta yang

ditakdirkan. Dua manusia yang rasa mereka dapat hidup bersama dan memang dijodohkan pasti memiliki

ikatan emosi , spiritual dan fizikal antara keduanya. Apabila bersama, masing-masing dapat merasai

kemanisan cinta dan saling memerlukan antara satu sama lain. Lalu gerak hati mengatakan, dialah insan yang

ditakdirkan untuk bersama. Benarkah ia seperti yang diperkatakan?

Monday, June 20, 2011

opss. .saya bukan artis.

. .lalala~

Kord gitar Bila Cinta OST Lagenda Budak Setan
Intro: Am E (3X)
Am
Bila cinta kini
Dm
Tak lagi bermakna
G
Yang ku rasa kini
C
Hanyalah nestapa
F E Am
Di tinggalkan cinta masa lalu
Am
Dulu kau tawarkan
Dm
Manisnya janjimu
G
Dan ku sambut itu
C
Dengan segenap hatiku
F E
Bila engkau pergi
Am
Tinggalkan ku
Chorus:
Dm
Hilangnya cintamu
G C
Menusuk hatiku
F Dm
Hingga ku memilih
E Am
Cinta yang fana
Dm
Perginya dirimu
G C
Merobek jantungku
F Dm
Hingga ku terjatuh
E Am
Dalam harapan
Dm
Hilangnya cintamu
G C
Menusuk hatiku
F Dm
Hingga ku terjatuh
E AM
Dalam harapan

jalan- jalan =)))

 seronok apek dapat bawak bot mase tuu. .rugi la sape yg tak ikot . .
ecehh..posing pulokk. .HAHA.



mula1 nak pegi mcm2 jd tak jadi je..yelaa.mne tak nye. .ade kejap kate nak pegi kejap tak nak. .aku pon da pening nak wat cmne. .plan dah lame pulak tuu. .aku pon agak bengang r ngan dorg yg citer keling uw. .budak yg aku bru ajak malam sblm nak pegi tuu, sume ikot. .yg aku dah lame ajak dripada 15 org yg kata konfem nak pegi tggal 3 org. .wahh. .geram2. .tp tetap jd jugak. .jumlah yg nak pegi naik balik malam uw. .rase lege la cket. .hehe. .puas ati ngn sume aktiviti. kitorang dok kat chorus hotel port dickson..next trip ke pulau pangkor. .

Saturday, June 18, 2011

I am very interested to Ainan Tasneem. when to find her? lalala ~

As usual, I always miss you, hope can be a beloved one day ..
 

Although over the years but had never been good memories that make us not easy to forget,                             

but you are very  meaningful to me because while I did not get a woman like you.
 

Shadow dreams today still remember clearly now.

lalalala~
Seorang wanita Kristian sering melakukan perjalanan untuk keperluan bisnesnya.Tetapi setiap kali terbang ia selalu gelisah hingga ia selalu membawa Alkitab untuk dibacanya agar dapat menenangkan diri.
Suatu ketika ia duduk disebelah seorang laki-laki. Laki-laki itu bertanya “Apakah Anda benar-benar percaya pada apa yang tertulis disitu?” Perempuan itu menjawab, “Tentu saja. Ini adalah Alkitab.”
Laki-laki itu berkata, “Lalu bagaimana dengan Yunus yang ditelan oleh ikan paus?” Perempuan itu menjawab, “Oh, Yunus. Ya saya percaya itu, bukan-kah itu diceritakan dalam Alkitab?”
Laki-laki itu bertanya, “Dapatkah Anda menjelaskan, bagaimana ia dapat selamat berada di perut ikan paus selama tiga hari?”
Perempuan itu berkata, “Oh itu saya tidak tahu. Saya kira bila kelak saya masuk Syurga, saya akan menanyakannya. “
“Bagaimana kalau ia tidak di syurga?”, tanya laki-laki itu dengan sinis.
“Kalau begitu Anda saja yang menanyakannya. “

Thursday, June 16, 2011

        lalalala~ masa kat tanjung malim. kami pegi makan durian kt kg brader blkng uw..

Wednesday, June 15, 2011

terkini!

I just found out DIA just accepted someone. arrgghhhh! I do not have a chance? Why I like this so while I do not know DIA. my god ..! what should I do now? err .. I did not calm the soul at present .. it is fit he will not serve me. hurm ... unfortunately I'm late. . YA ALLAH ... if DIA owned me you shall find us. I really fell in love with her​​. . sadly I did not hear the story? : '(so sad .... I must be strong! errrrrr... broken heart right now ...! who want to help me? I need help someone now.

WEDNESDAY!

Lalala ~ I met at my favorite women. but I do not know how to get DIA. hurm .. I do not know how to attract attention. DIA is very attractive. according to me with DIA ​​eh? made me very dizzy. If I get DIA, I will not waste it. I will make DIA laugh + fun + love + and many more . I will not make DIA cry because of me. c (;. I'm very attracted to DIA. if I'm going to DIA eh? umm .. DIA kind of did not want to treat me. anyone have a way to lure in DIA.? telling me. lalalala ~ DIA makes me so not necessarily the present. . hahaha. jiwang gilerrr. I'm embarrassed.;-) are important I can see DIA every day. . just pictures. Lalala ~ if it is DIA knows I like DIA, waahhhh .. maaluuu glerrr beb! fortunately I have this blog nauseating feeling. haha. hope DIA will read later. =)))) because DIA already made ​​me want to be crazy now. difficult if there is a heart and feelings yaa.!. haha. okay youu guys. I will update this blog later. chawwww!!

Tuesday, June 14, 2011

today!

I already stopped working.! so bored! HONG LEONG YAMAHA MOTOR is where I work. haha. this work is very tired. but this works best.! Faizi and Hasbullah is the head of my zone. It can hold these people care .. want to know, there is a ghost teeth .. haha. Sanjay Nepal stupid ...! like sulking. always have to make fun of my head. huhu. I can not forget. opss .. before forgotten, momoi stella work with me .. haha. He is very excited. but soon he was working. . at the initial stop. . I live alone. . more tired la .. That's why I resigned as well. haha. but now I'm bored sitting at home even though only three days I stopped. huh. . bored ... Soon I will continue to learn .. wahh .. do not know what will happen .. huhu .. just wait and see what will happen later. . hope I can learn there. away from family, friends and the community .. haha .. I live in the sea later .. very nervous! but excited! I will live with a ship at sea. . wawa ... how is life in there later eh? ... horror! Looking for a mate in there but not many girls .. haha .. anyone want me? I'm here ... haha .. maluu .. ok .. I'll find a beautiful woman. . who are beautiful, come here. ayokk! haha .. crazy.! too lazy to think. . .. I just continue the story will continue to study the UniKL MIMET. You know what? MALAYSIAN INSTITUTE OF MARINE ENGINEERING TECHNOLOGY ... already know? haha .. do not think I passed the interview. . very funny! haha.k laa. I do not know want to say any more. daa ..i want to go carik jodoh laa.haha

Friday, May 27, 2011

barcelona vs manchester united

selagi messi ade, harusla barcelona kn..bantai je 4-0...gogogooo!!

Sunday, May 22, 2011

rindu sahabat

Disini..
Sepiku mengingatkanku kembali pada 1 kenangan.
Tentang indahnya kebersamaan,
Tentang sedihnya perpisahan.
Sobat..
Tak terasa kini kita tlah jauh..!
Rasanya baru kemarin kita berbagi canda, tawa dan tangis..
Tapi kini??
Hanya berupa segenggam debu penuh makna.
Ku rindu dengan senyummu sob,,
Ku rindu dengan pelukan saat kita bersama..
Maafkan aku yang kiranya tak sengaja tlah menyayat hatimu.
Dan tersenyumlah seindah senyum yang pernah kau tebarkan.
Seindah kebersamaan kita..

5 bijak!


klas sejarah

                                          time klas sejarah nih.huhu

kawan


Kawan
bila rasa ingin menangis
hubungilah aku
aku takkan suruh kau berhenti menangis
tapi...aku akan kata
"aku ingin menangis dengan kau
tapi tak leh lama sangat
nanti habis air mata aku"

Kawan
jika terasa nak larikan diri
jauh dari masalah yg menyelubungi
maklumkan aku
aku takkan halang kau
tapi... aku akan kata
"berlarilah bersama aku
untuk kau lupakan sementara masalah
cuma jangan terlalu laju
aku tak larat nak kejar
kaki aku pendek."
dan lepas itu aku juga akan kata
"Kau tak boleh selamanya lari dari masalah, hadapi ia"

Kawan
jika kau kecewa keluargamu tak bahagia
beritahulah aku
aku takkan minta kau benci pada keluargamu
tapi… aku akan kata
"Kajilah punca kekecewaanmu, dan pa
ling penting terimalah segala ketentuan Allah..."
Kawan
jika kau kecewa
dengan hubungan kawan kau tu satu hari nanti

ceritalah pada aku

aku takkan memburukkan dia

tapi aku akan kata
"cubalah letakkan diri kau ke dalam dirinya,
dan kau akan mengerti..."

Tetapi kawan

jika suatu hari aku berdiam diri

aku tak balas sms kau

aku tak angkat panggilan dari kau

hubungilah aku segera (kot emel ke, kot surat ke)

sebab waktu itu aku

ermmm...

aku sangat perlukan kau (dan aku malu untuk mengakuinya)

atau mungkin
...
aku telah kekal bersemadi
diruang nan dalam dan sepi.